Un diari de les activitats de la meva vida com escalador, el meu blog té el nom de la meva mare, ella va ser qui sempre em va ensenyar la cara alegre de la vida i entre elles la muntanya i el respecte a la natura. t´estimo mare. jordi rubio rocabert
28/4/11
Montrebei
Semana Santa una mica remullada però el dijous amb el Quimet varem poder fer la Desequilibrio Hormonal.
16/4/11
AERI
El dissabte fart de gentussa a les zones d´esportiva varem decidir amb el Cabreta tornar a la solitud de la via llarga. Al refugi de Sta. Cecilia el inmens Santacatalina ens va recomenar una via que pel nom jo sempre la via desestimat: A Dónde Ostias Putas Vas, a l´esquerra de l´Easy Rider. I val a dir que el nom no li fa justicia doncs és una joia al més pur estil montserratí.
7/4/11
COLORS

L´altre dia radiant de primers d´Abril vaig anar amb el company panxero, de la foto, en José Antonio a escalar a Terradets, sense cap pla previst li vaig proposar que s´estrenés en aquesta magnifica muralla de les Bagasses en la Via Colores. Mentres jo estava en les reunions de per a mi una de les vies més maques del nostre pais pensava que era ben curiosa la meva devoció per aquesta via que es diu Colores i que la meva manera de guanyarme la vida desde fa anys sigui precisament això fent colors.
Tantmateix el José, que és un tio d´aquets que té el cap per portar-hi algo més que el pel, m´ha reenviat aquesta història de sota per contestar me quan li vaig dir al deixar lo de tornada a casa seva ....;"Jose´crec que necessito un canvi" i ell em va dir has de fer com l´Aguila.....

El águila es una de las aves de mayor longevidad. Llega a vivir setenta años. Pero para llegar a esa edad, en su cuarta década tiene que tomar una seria y difícil decisión.
A los cuarenta años, sus uñas se vuelven tan largas y flexibles que no puede sujetar a las presas de las cuales se alimenta. El pico, alargado y en punta, se curva demasiado y ya no le sirve. Apuntando contra el pecho están las alas, envejecidas y pesadas en función del gran tama ño de sus plumas, y para entonces, volar se vuelve muy difícil.
En ese momento, sólo tiene dos alternativas: abandonarse y mo rir, o enfrentarse a un doloroso proceso de renovación que le llevará aproximadamente ciento cincuenta días.
Ese proceso consiste en volar a lo alto de una montaña y recogerse en un nido próximo a un paredón donde no necesita volar y se siente más protegida.
Entonces, una vez encontrado el lugar adecuado, el águila comienza a golpear la roca con el pico hasta arrancarlo. Luego espera que le nazca un nuevo pico con el cual podrá arrancar sus viejas uñas inservibles. Cuando las nuevas uñas comienzan a crecer, ella desprende una a una sus viejas y sobrecrecidas plumas.
Y después de todos esos largos y dolorosos cinco meses de heridas, cicatrizaciones y crecimiento, logra realizar su famoso vuelo de renovación, renacimiento y festejo para vivir otros treinta años más.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)